trnd Benelux
pers@trnd.nl

Bertelsmann Group kiest voor Collaborative Marketing

Groei voor Collaborative Marketing in 2016

Uitgeverij Gruner + Jahr, onderdeel van de Bertelsmann Group, neemt een meerderheidsbelang in trnd. Het aandeel in trnd neemt toe van 50 naar 75 procent. Dit stelt beide partijen in staat om zich intensiever bezig te houden met de toekomst van marketing en te investeren in groei.

Uitgeverij Gruner + Jahr intensiveert de samenwerking met trnd, strategisch partner in merkontwikkeling en Europees marktleider op het gebied van Collaborative Marketing. Deze ontwikkeling in de samenwerking met G + J stelt trnd in staat om zich intensiever bezig te houden met de toekomst van marketing en verder te investeren in Europese groei.

De oprichters van trnd blijven met 25 procent van de aandelen deel uitmaken van het management. Alle Europese kantoren en bestaande teams blijven onafhankelijk opereren. Zo zal ook het trnd team in Amsterdam blijven werken voor de Nederlandse en Belgische markt.

trnd is opgericht in 2005, met als doel grote merken in staat te stellen om hun consumenten niet alleen als passieve kopers te benaderen maar hen juist te betrekken bij hun merk en met hen samen te werken. Tegenwoordig is trnd uitgegroeid tot een waardige strategische partner in merkontwikkeling. trnd zorgt, met het opzetten van grootschalige ambassadeur programma’s, voor de samenwerking tussen meer dan 5.5 miljoen consumenten in 19 Europese markten en merken als Procter & Gamble, Henkel, Nestlé, Philips, Samsung, SCA, L’Oréal, Beiersdorf en Unilever.

Richard Timman, Managing Director trnd Benelux:

“Wij zijn erg trots op de intensievere samenwerking met onze partner G + J. De komende jaren investeren we in groei en willen we onze positie in de markt verder uitbouwen."

Arne Wolter, Chief Digital Officer Gruner + Jahr:

“Met de Collaborative Marketing campagnes van trnd en hun software platform, zijn we in staat om marketeers aanvullende en zeer effectieve kanalen te bieden. Zelfs heel specifieke doelgroepen kunnen direct bereikt en geactiveerd worden als co-marketeers. We zijn erg blij om trnd te mogen steunen in hun werk om de marketingwereld te revolutioneren!”

Over trnd

trnd is Europees marktleider op het gebied van Collaborative Marketing. trnd realiseert op grote schaal de samenwerking tussen grote bedrijven en hun consumenten. Als strategische partner in merkontwikkeling brengen we de verbinding tussen beide partijen tot stand met online en offline Collaborative Marketing programma’s. trnd is opgericht in 2005, telt nu 200 werknemers en meer dan 1000 gerealiseerde campagnes in 19 landen in Europa. trnd opereert onder andere in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië, Zweden, Finland, Engeland, Frankrijk, Spanje en Portugal. Het Benelux team is gevestigd in Amsterdam.

Over Gruner + Jahr (Bertelsmann Group)

Gruner + Jahr is de grootste uitgeverij in Europa en staat voor zelfstandige, geloofwaardige en onafhankelijke content van de hoogste kwaliteit. Gruner + Jahr bereikt met meer dan 500 media-activiteiten, magazines en hun digitale aanbod, lezers en gebruikers in meer dan 30 landen. G + J is ’s werelds meest internationale uitgeverij, 55 procent van de winst wordt buiten Duitsland gerealiseerd. Meer dan 10.000 mensen zijn werkzaam voor G + J – niet alleen in Europa, maar ook in India, China, Rusland, Amerika en Australië. Gruner + Jahr is een divisie van de Bertelsmann Group. Voor meer informatie: www.guj.com.

Perscontact:
trnd Benelux