trnd Benelux
1021 KP Amsterdam
www.trnd.nl/company
pers@trnd.nl

Consumenten praten liever offline: waarom offline marketing wordt onderschat

Ontwikkelingen in de markt waarbij consumenten veelal online verbonden zijn met elkaar, doen marketeers massaal naar online marketing bewegen. Daarbij wordt offline marketing vaak onderschat. De Keller Fay Group deed namelijk onderzoek naar gesprekken over merken. Daaruit blijkt dat 71% van de gesprekken tussen consumenten offline plaatsvindt.

Onderzoekers van de University of Maryland toonden aan dat consumenten bij voorkeur hun mening offline met elkaar delen. Offline verdient de voorkeur boven online omdat men dan meer controle heeft over zijn mening en de mensen naar wie zij zich uiten. Hierdoor voelen zij zich minder kwetsbaar.

De Word-of-Mouth Marketing Association (WOMMA) deed tevens onderzoek naar de ROI van WOMM. De resultaten zijn helder: 13 procent van de omzet van merken wordt beïnvloed door WOMM! Dat is veel, gezien het feit dat betaalde media verantwoordelijk zijn voor slechts 20 tot 30 procent van de omzet.

Marketeers erkennen steeds vaker WOMM als een vast onderdeel in de marketingmix. Zij gaan de samenwerking met consumenten aan en moedigen actief offline gesprekken aan. Inmiddels heeft trnd nationale en internationale merken ondersteund met 840 WOMM campagnes, en bij dat aantal zal het in de toekomst zeker niet blijven.

Team trnd.

Klik hier voor de downloadpagina van het artikel door de University of Maryland. Klik hier voor het artikel door Keller Fay Group.

Perscontact:
trnd Benelux